Terugblik Inhorgenta 2017


Onlangs vond de Inhorgenta MÜNCHEN 2017 plaats, de internationale vakbeurs voor sieraden en horloges. Van zaterdag 18 februari tot en met dinsdag 21 was Messe München de plek waar bezoekers getrakteerd werden op de laatste sieraden- en horlogetrends en exposanten flink konden uitpakken met hun nieuwste producten. Met ongeveer 27.500 vakbezoekers uit meer dan 70 landen was dit een waar brancheparadijs. Uiteraard was het team van Jeweline aanwezig. Wij blikken met plezier terug!

Wie zich door de deuren van Inhorgenta München kwam, waande zich in een wereld vol glitter en glamour. In de majestueuze welkomsthal was de herkenbare blauwe kleur goed zichtbaar, net als de groep Inhorgenta dames die prachtige ditokleurige jurken droegen en de bezoekers hartelijk verwelkomden.

Voor elk wat wils

Met zes hallen vol expositiewaar was de internationale sieraden- en horloge branche goed vertegenwoordigd. Van de kleinere ambachtelijke merken zoals het Nederlandse Atelier 79 en Atelier Luz tot de grote jongens als Fossil Group en Junghans. Je keek je ogen uit! Om alles te zien liep je letterlijk kilometers, maar het was het waard.

Sieradenshows en Inhorgenta Awards

Naast de vele stands was er een nevenprogramma met interessante sprekers uit de branche en was het genieten van de weelderige sieradenshows. Het toetje op de kers waren de nieuwe Inhorgenta Awards. Tijdens een groot gala vielen zes gelukkigen in de prijzen:

Fashion Brand of the year: Sif Jakobs – Watch design of the year: Junghans – Retailer of the year: Addore – Designer of the year: Roberto Demeglio – Fine jewerly brand of the year: Isabellefa – Best piece of jewerly: Liliana Guerreiro

Belangrijkste trends

Het minimalistische en eenvoud in sieraden en horloges speelt nog steeds een belangrijke rol. In veel collecties zijn fijne sieraden zoals kettingen, armbanden en horloges kenmerkend. Een goed voorbeeld hiervan is het Eindhovense sieradenmerk Minitials, maar ook de horloges van het Duitse M&M Germany. Als tegenhanger waren er ook merken die echte statement stukken lieten zien zoals Jéh Jewels en Les Georgettes.

Van goud – zuurstokroze en koningsblauw

Het kleurenpallet is divers. Het gele goud komt veel terug in combinatie met uitgesproken tinten als aubergine, roze en koningsblauw, maar ook met rustige aardetinten, pastelkleuren en zilver. Eigenlijk kan alles: goud, zilver, zuurstokroze, zwart. Een veelgehoorde uitsprak was: “Mensen moeten zich zichzelf kunnen
voelen met de sieraden die ze dragen. Het is iets persoonlijks en we hopen dat alleen maar te kunnen versterken”.

Individual. Inspiring. Innovative.

Wil dat zeggen dat de exposant de klant tegemoetkomt in al zijn of haar wensen? Nee. Naast de trend items heeft het grote deel van de merken een basiscollectie. Heeft de klant invloed op de trends? Vanzelfsprekend. Ergens in het midden van creativiteit en wens ontmoeten klant en ontwerper elkaar. Dat maakte de Inhorgenta 2017 zoals de slogan van het event luidt: Individual. Inspiring. Innovative.

Geniet hieronder mee van een impressie van deze prachtige beurs.

Gepubliceerd op: 17-02-2027

Reacties