Biofinity Energys™ Experience, welcome to a digital today…


Maandag 14 november presenteerde Coopervision tijdens een uniek event de allernieuwste contactlens: Biofinity Energys™. Een innovatieve lens ontworpen voor klanten met een digitale lifestyle.

Contactlens voor een digitale lifestyle
Met dit product biedt CooperVision de mogelijkheid om een nieuwe doelgroep te bereiken, de zogenaamde Millenials. Dat zijn mensen tussen de 18 en 35 jaar die zijn opgegroeid in een digitale wereld. Deze groep is voortdurend bezig met smartphone, tablet en laptop. Het liefst allemaal tegelijk. Met als gevolg dat de ogen continue aan het schakelen zijn tussen on- en offscreenactiviteiten en vermoeid raken. Daarbij wordt ook te weinig geknipperd met droge ogen als gevolg. Deze factoren samen zijn een enorme belasting voor de ogen en kan leiden tot Digital Eye Fatigue. 88% van de Millenials heeft hier last van. Biofinity Energys™ is speciaal ontworpen voor deze doelgroep om hun ogen te ondersteunen bij de belasting die het veelvuldige gebruik van digitale schermen veroorzaakt.

Biofinity Energys™
Biofinity Energys™ is een contactlens die de problemen van Digital Eye Fatique aanpakt. Het hoogwaardig derde generatie silicone hydrogelmateriaal is voorzien van Aquaform® Technology en pakt het probleem van droge ogen aan. Dit materiaal biedt een zachte lens die veel vochtiger blijft dan de traditonele lenzen en laten meer zuurstof door. CooperVision gaat met deze lens nog een stap verder met Digital Zone Optics™, een uniek lensontwerp waardoor mensen op alle afstanden rustiger, comfortabeler en scherper kunnen zien.

Anders dan anders
De drukbezochte Biofinity Energys™ Experience werd gehouden op een unieke locatie: De Fabrique in Utrecht. CooperVision liet voortreffelijk zien hoe zij zich steeds meer professionaliseert en investeert in partnership. De nadruk lag op betrokkenheid, zowel naar de klant als door de klant. Doordat het programma opgebouwd was uit interactieve workshops was het verrassend en compleet anders dan anders. Inspirerend voor de bezoeker om op een hele andere manier deel te nemen aan de introductie van een nieuwe contactlens. Een productintroductie wat volledig in de stijl past van de nieuwe lens en de doelgroep waarvoor deze bedoeld is.

Winning combination
Klanten werden tijdens een daverende introductie door managing director Marco Stolk al direct meegezogen in een digitale beleving over de invloed van de opkomst van digitale schermen in ons leven en het effect ervan op de ogen. Marco: “Heel veel mensen zijn zich niet bewust van hun eigen gebruik van digitale schermen, laat staan de gevolgen ervan. Een groeiend probleem bij een nieuwe interessante doelgroep: De Millennials. CooperVision biedt met Biofinity Energys™ deze doelgroep een uniek en vernieuwend product. Zo’n oplossing voor een probleem in een nieuwe doelgroep noemt men ook wel: Winning Combination.” Co-host Dennis van der Geest weet als geen ander wat dit inhoud en vulde met een inspirerende presentatie de bevindingen van Marco aan. Hij vertelde over de invloed van contactlenzen op zijn leven en vooral zijn carriere.

Dennis: “Mijn moeder heeft een zwangerschapsziekte gehad, toxoplasmose, daardoor heb ik slechte ogen. Ik kreeg lenzen rond mijn 15e, en ik ging vanaf die tijd ook goed presteren. Zonder contactlenzen had ik nooit de top kunnen bereiken in mijn sport, ze zijn essentieel voor mij. Ik betrap mezelf erop dat ik veel tijd achter diverse digitale schermen doorbreng. Dan voel ik aan het einde dag wel dat mijn ogen vermoeid aanvoelen. Lenzen hebben voor mij vanaf jongs af aan al zoveel betekend dat ik er niet snel afscheid van zal nemen.“

Digitale beleving
In een niet traditionele setting werden de gasten tijdens diverse workshops meegenomen in de digitale belevingswereld van de doelgroep waarvoor deze lens is ontworpen: hun klanten met een digitale lifestyle. Men maakte op een interactieve manier kennis met Digital Eye Fatigue, de doelgroep, de specificaties van Biofinity Energys™ en een uitleg over de online marketing campagne. In een Virtual Reality Pop Up Cinema verplaatste men zich in de actieve en avontuurlijke lifestyle van de doelgroep – de Millennials: springen uit een vliegtuig of als een echte surfer varen over wilde golven. In een ludiek opgezette expo kreeg men inzicht in de opkomst van beeldschermen door de jaren heen en werd men op oude en nieuwe schermen direct geconfronteerd met de feiten over Digital Eye Fatigue. Op grote touchscreens kon men interactief met elkaar leren over de specifieke eigenschappen van de Biofinity Energys™ lens. Via een e-learning module kregen de bezoekers tools aangereikt om de doelgroep te benaderen.

De reacties van de bezoekers waren unaniem lovend: “Eindelijk een productintroductie die anders is: wat een verrassend programma! Erg inspirerend om op interactieve manier kennis te maken met een nieuw product. Tot in detail uitstekend verzorgd!”

Marco Stolk kijkt tevreden terug op een zeer geslaagd launch-event: “CooperVision heeft weer laten zien uniek te zijn in de contactlens-wereld. Gezien de vele positieve reacties hebben we er het volste vertrouwen in dat Biofinity Energys™ een enorm succes gaat worden. Voor meer informatie, neem contact op met uw vertegenwoordiger. Wij staan klaar om u te helpen uw klant met dit product een nog betere kijkbeleving te bieden!”

Klik hier voor meer informatie over Biofinity Energys

CooperVision
Avelingen West 40
4202 MS Gorinchem

t: +31(0) 183 40 60 80
m: +31(0) 652 00 27 20
f: +31(0) 183 40 60 99

Biofinity Energys
www.coopervision.nl
info@coopervision.nl

Reacties

Gepubliceerd op: 16-12-2016

Reacties